2015. december 31., csütörtök

A szülinapi zöld tengeri teknős


Szeret. Imád. Az első olyan torta, amit nem akar felbontani. Mindenség. Gyerekek megőrültek érte. Kérlek ne hívja senki az állatvédőket. És így tovább.

Családi hagyománynak megfelelően mogyorótorta készült, házi recept alapján, kapott egy vékony svájci vajkrémes réteget (recept lásd a bejegyzés alján), és unidec burkolatot (olyan mint a marcipán, csak még sokkal finomabb, és álom vele dolgozni).
Édesapám búvárkodik, úgyhogy a téma adott volt (háttér sztorit lásd a pezsgős bejegyzésben). A kivitelezéshez google jó barátunk. Sutyiban kinyomtattam pár képet a teknősről, külön fejéről, páncéljának mintázatáról. 

Mindenképp szerettem volna valami világos színt is belecsempészni a kompozícióba, innen a mini trópusi virágcsokor (frangipáni, el is lett rakva emlékbe), segítségnek itt ez a videó:
Én kisebb szirmokat készítettem, és drótos virággá alakítottam át (felülről bevezettem a kampós végű virágdrótot). Kicsit pepecselős volt, de megérte.

Készítés és airbrush festés lépésről lépésre:



Készítés közben kicsit úgy éreztem, hogy először szobrászkodik kicsit az ember, aztán jöhet a legózás! vagy puzzle...hm nem tudom melyik jobb hasonlat. :D Na de vissza tárgyra! Tortalegónk felépült, jöhet a festés!



Kékkel és zölddel színezett hidegzselé adta a tengert (az alapot enyhén átfújtam sárgával, jobban kihozta a színeket), barna cukor a homokot. És ennyi körítés elég is volt.

A végeredmény pedig:

Svájci vajkrém (swiss merinque buttercream) :
  • 10 db tojásfehérje (=250 ml)
  • 350 g kristálycukor
  • 340 g vaj (szobahőmérsékletű)
  • 1 kávéskanál só
  • aroma (mandula, vanília, rum stb.)

A fehérjét a cukorral egy lábosba öntöm, és gőz fölé helyezem. Folyamatosan kevergetve addig melegítem, amíg a cukor kristályok el nem olvadnak a mixben (kb. 65°C-70°C- on). Vegyük le a gőzről, és robotgéppel kb. 7 percig, magas fokozaton verjük, majd adjuk hozzá a sót. Verjük tovább még kb 7-8 percig (amíg 30°C-ra nem hűl), majd kis darabokban, lassan adjuk hozzá a szobahőmérsékletű vajat. Végén ízesítsük aromával. 
Bővebben itt olvashattok róla:


Pápá! :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése