2016. június 19., vasárnap

Minden formatorta torta, de nem minden torta, torta alakú formatorta!

Jajj de szeretem ezt a címet! Jó kis nyelvtörő, "enyhén" sok benne a torta. :D De hát, ennek a tortának ez is a lényege! Nézzétek csak?


Párom anyukájának szülinapjára készült, és mivel szeret sütni, ezért úgy gondoltam, hogy ezt a bakancslistás kis tervemet meg is valósítom az alkalomra. :)
Tudom hogy nem tökéletes, sajnos nem nagyon volt időm sokat és pontosan dolgozni rajta. És nagyon remélem, hogy a jövőben lesz még lehetőségem újra megcsinálni ezt a tortát. :) De azért a mienk. :) Minden ehető, a táltól elkezdve a habzsákon át a késekig és spatuláig. Ezekez pasztillázsból készítettem.
Íme a videós segítség: pasztillázs
És a recept, amit a videó alapján fordítottam le:

  • 450 g átszitált poorcukor (sweet family és koroás is jó)
  • 1.5 ek. cmc por (a főőő, mágikus hozávaló!
  • 60 ml forró víz
  • kevés keményítő átgyúráshoz
Átszitáljuk a porcukrot, elkeverjük benne a cmc port, majd  a mixbe öntjük a forró vizet. Jól összedolgozzuk, amíg egy szép nem ragadós masszát kapunk. Fóliába csomagoljuk, és éjszakára hűtőben pihentetjük, másnap fel is használhatjuk. Hamarabb szárad mint a virágmassza, tehát gyorsan kell vele dolgozni.

Természetesen airbrush-sal árnyaltam mindent, hiszen, mint a korábbi posztokból is láthatjátok, ez az eszköz az én fő szerelmem, így próbálom minden tortámnál használni. Egyrészt gyakorlás miatt, másrészt pedig úgy látom, hogy szinte mindegyik tortánál csak emel a látványon, ha picit megfújom, árnyalom.

Úgy gondolom, itt talán most picit túl sok feketét használtam. Szerintetek? Mutatok több képet is:


A hibáival együtt azért én nagyon szeretem. ^^ Mondhatnám azt is, hogy két kedvenc is született a héten. :P

Hoztam mellé egy nagyon apró hogyan készült részt is, méghozzá az alsó szint csöpögő tetejéről, remélem, hasznos lesz. :)


És ennyi lenne akkor mára! Remélem tetszik a torta, Tomi Anyunak meg még egyszer boldog születésnapot kívánok. :) 

Szép estét mindenkinek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése