2015. november 20., péntek

Őszi verseny torta, avagy hogyan is készült el a kompozíció


Első helyezés hozott, burkolt formatorta, amatőr kategóriában, és közönség kedvence!!! Életem első versenyén!!! Nagy a boldogság (és még nehezebb volt aztán másnap kórházi gyakorlatra menni)!! :D Eddig nem voltam benne igazán biztos, hogy amilyen tortákat én megtervezek, és ahogy megcsinálom őket, az jó-e vagy sem. Hogy a stílusom, ízlésvilágom tetszik-e a nagy többségnek. Valahogy az én nagyobb kaliberű tortáim nem olyanok voltak sosem, mint amik a különböző tortadekorációs csoportokban postoltak a készítők. És nem is voltak olyan sikeresek. De ezen a versenyen annyi pozitív visszajelzést kaptam, és nem csak a látogatóktól, hanem a versenytársaimtól és a  zsűritől is, hogy már nem kételkedem többé abban, hogy  a szakmába való lennék. Ez is adta meg az utolsó löketet arra, hogy elkezdjem írni a blogot.

Süni lépésről lépésre:

További tudnivalók:
  • az anyagok színét nem érdemes nézni, mivel csak a fázisfotók kedvéért csináltam ezt a mini sünit...alapból fehér anyagból készül minden része
  • sokáig gondolkoztam összerakáskor, hogy legyen -e szeme, mert már az-az árok is olyan volt mintha lett volna neki...de végül kapott nagyon mini gombócokat a szemgödörbe
Végül festés után:
Airbrush-sal festettem, kapott egy sárga alapszínt, majd jött a narancs, bordó, barna, végül fekete. A feketénél figyelni, hogy csak a tüskék tetejét fújjuk, lehetőleg minden szögből.
Az arcánál az orrüreget és a szemüreget árnyaltam kissé feketével.


Gesztenyehéj:



  • a belsőt most talán kicsit túl vastagra hagytam, de mentségemre legyen szólva, nem volt már élő mintám amiről leshettem volna :P 
  • airbrush festés, színek sorrendben: 
    • külső: sárga, narancs, zöld, kevés bordó és barna, egy-két helyen erősebb barna ill. fekete folt
    • sárga, és nagyon kevés narancs
Az alap:
Kricky kurzusán csináltunk alapot is, úgyhogy az összerakás technikája onnan van. Itt is egy videó hozzá, ahol megmutatja, hogy rakja össze az alapot:
LINK ITT


Nekem nagyon tetszett az egész alap, és lehet sokan azt hihették, hogy ez csak egy díszes deszka (Édesapám biztosan). Pedig nem, bizony ez egy unideccel burkolt lap, sárgával, bordóval és zölddel színezve, feketével szélről árnyalva, és barnával mintázva.
A készítés menete pedig (egy hasonló alapon bemutatva):


Tök színezéséhez segítség:

Krickynél szeptemberben voltam airbrush tanfolyamon, és rengeteget tanultam, nem csak a technikáról. Mindenkinek csak ajánlani tudom, mind a youtube csatornáját, mind a tanfolyamait, mert nem csak egy technikai alapot ad át, hanem egy szemléletmódot. Valamint AKAR tanítani, átadni a tudását, megosztani a tapasztalatait, amiből mi okulhatunk, és feljődhetünk.
Egy olyan világot mutatott be nekem, ahonnan azóta sem tudtam szabadulni, és eldöntöttem, hogy megpróbálom a lehető legjobban magamévá tenni ezt a technikát. Azt hiszem a kurzus óta tortáim milliónyiszor szebbek és igényesebbek lettek.
Ha van igény rá, a fa készítését is megpróbálhatom leírni. de fázisfotók nélkül lehet nem lesz teljesen tiszta a procedúra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése