2017. július 4., kedd

Kata & Miki esküvői torta

Sziasztok!

Na hát ahogy ígértem, mutatom is tesóm esküvői tortáját! Ne lepődjetek meg, nem a tradicionális elegáns esküvői csoda, azonban annál inkább személyes. :)
Tudni kell azt, hogy testvéremék nagy síelők. Mindig ez a mánia minden télen, és azt is beszéltük meg, hogy ez lesz a torta témája. Április elején esküdtek, így egy picit vicces volt a dolog, de hát biztos lehet valahol ilyenkor is síelni. :D


Készüli profi fotós által kép is az esküvőn.
 

Haladok akkor lentről felfelé. A tortatálca igazi fatörzs, e-bayről rendeltem (ki hitte volna hogy lehet mi?) . Mindkét szintet én festettem kézzel, és újra felfedeztem, hogy jelenleg nincsen sok érzékem ehhez a dologhoz. De többször elgyakoroltam, néztem festő videókat, és így azért egész szépet sikerült kihozni. :)
Íme milyen volt a "fejlődés": (Az első kriminális. Mentségemre legyen mondva, nem néztem egyáltalán utána a dolognak, és késő is volt. XD)


 A "csokrok" mind cukorból készültek, ugyancsak saját kezűleg. Itt van pár közeli kép róluk.

A tűlevelű ágakhoz egyenként vontam be virágdrótokat zöld virágmasszával. Barna virágszalag segítségével kötöttem meg az ágat, majd airbrush-sal értem el az élénk zöldes színt.
A bogyós gyümölcsökhöz egy korábbi posztomban találtok segítséget:szeder készítése
A fenyőtobozok esetében leginkább a fejem után mentem. Lehettek volna jobbak is, de legalább felismerhető. :)
Először is elkészítettem a tobozok alapját. Fogtam a barnára festett virágmasszámat, és ugyanolyan alap formát készítettem belőle, mint a rózsának. (rózsa készítéséről írtam itt, bár azóta picit már változott a dolog: rózsa régen ). Hagytam egy estét száradni, majd másnap ugyanazon virágmasszát kinyújtottam, olyan 0.3 mm vastagságúra. A zöld alap szettből a kisebb mérettel kiszúrtam hármat a tetőnek, majd a nagyobból durván húszat a többi "sziromnak" (bocsánat, nem tudom a pontos nevét, régen volt már az a toboz biológia :D ) Egyesével sávoztam őket, ezzel készítve el az erezést, majd az aljukat az alaphoz ragasztottam, a tetőt pedig kifele hajtottam. Több rétegben helyeztem fel a szirmokat, egy sorba nagyjából négy-öt darab fér.
Az ágakhoz virágdrótból készítettem az alapot, virágszalaggal körbe kötöttem, majd olvasztott csokiba mártottam. Mikor már szilárdulni kezdett a csoki felszíne, ecsettel mintáztam, hogy élethűbb felszínt kapjak. Száradás után porfestékkel, illetve airbrush-sal árnyaltam.

A figurák öltözetéhez és a sí felszerelésekhez kaptam segítségül fotókat tesómékról. Inkább ilyen babásabb stílust szerettem volna, mintsem realisztikusat. A forró csoki és a gőzgombóc már csak pici vicces pluszt ad  :D Készítésük közben viszont újra realizáltam, hogy nem való nekem a kicsi dolgok készítése, túl melegek hozzá a kezeim és tramplik az ujjaim. :D Igen, még egy gombóchoz is. :D



A szintek közötti találkozást kandiscukorral "fedtem", illetve a két szint közé készítettem egy sálat. Kata imádja a sálakat. A technika ugyanaz, mint a múltkori műhelyi karácsonyi tortánál, amihez itt találtok linket: kötött mintás karácsonyi őzike
Utolsó lépésként a torta kapott egy nagy adag dekor por szórást. Mondhatjuk úgy is hogy ez volt a Hab/"Hav" a tortán. :D

Dekoráláskor remegtem mint a kocsonya, szállításkor meg végképp. :D Bónusz faktor volt, hogy párom beteg lett, így nekem kellett vezetni, és mellé a GPS földutas emelkedőre is vezetett, nem kicsit kaptam szívinfarktust. :D

Készítettem még egy demó tortát is tesóméknak, mint "nászajándék. A torta szétszedésekor már egyből át tudtuk rakni a dekorációt, így örök emlékként kirakhatták a vitrinbe őket. :)



Na hát ennyi! Jó sok ideig tartott ezt megírni. Mostanában tudom eléggé inaktív vagyok, de megpróbálok nem lustizni ennyit. :) Már megint összegyűlt egy jó adagnyi műhelyi munka amit meg szeretnék mutatni nektek, úgyhogy hajrá! Jelentkezem hamarosan. :)
Ha tetszenek a munkáim, kérlek like-oljátok "Bubu Tortavilága" facebook oldalam!

Szép estét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése